Matematyka w działaniu w klasie 1b
Edukacja matematyczna
W dniach od 9 do 11 czerwca uczniowie klasy 1b przekonali się, że edukacja matematyczna może być ciekawa i inspirująca, a wszystko za sprawą miary krawieckiej, szacowania na oko i przelewania wody.
Zajęcia miały na celu naukę przez działanie oraz zachęcenie uczniów do aktywnego poznawania otaczającego ich świata.
Lekcja rozpoczęła się od krótkiego wprowadzenia na temat miar długości oraz sposobów ich zastosowania. Następnie uczniowie wyposażeni w miary krawieckie, kartki i długopisy wybrali się na podwórko, aby w parach mierzyć różne przedmioty znajdujące się w pobliżu szkoły.
Dzieci z entuzjazmem eksplorowały okolicę i mierzyły długość różnych elementów takich jak ławki, hulajnogi, urządzenia siłowni zewnętrznej, donice i tym podobne przedmioty.
Po każdym dokonanym pomiarze uczniowie zapisywali wynik na kartkach.
Następnie uczniowie wrócili do klasy, gdzie ich zadaniem było znalezienie elementu, który mierzy dokładnie jeden metr. Dokonywali pomiaru również swoich długości, bądź jakieś części ciała co wywołało wiele radości.
Kolejnym ciekawym zagadnieniem okazała się jednostka objętości jaką jest litr. Dzieci miały za zadanie oszacować na oko pojemność naczyń, a następnie przelewając wodę z litrowej butelki sprawdzali jaką rzeczywistą pojemność ma dane naczynie.
Matematyka w działaniu okazała się bardzo udana. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, chętnie podejmowali różne wyzwania i z radością korzystali z możliwości uczenia się przez działanie. Dzięki tej formie nauki nie tylko rozwijali swoje umiejętności matematyczne, ale także uczyli się współpracy i komunikacji w grupie.
Sylwia Sperling